Toxické látky

Vědci se shodují na tom, že 100 – 150 let je reálný věk, kterého bychom se mohli dosáhnout, při dodržení určitých podmínek.

Proč je tedy průměrná délka života kolem 70 let?

Jednou z příčin je zanesení – ucpání organismu různými toxiny. Toxiny jsou škodlivé látky, se kterými se setkáváme denně. Do našeho těla se dostávají přes kůži, plíce a trávicí ústrojí. Dělíme je na dvě kategorie:

1. Exogenní toxiny – do organismu se dostávají nekvalitními produkty a kontaminovanou vodou a špatným životním stylem. Dělíme je na:
  2. fyzické působení – úrazy, poškození orgánů, záněty a fyzická zátěž organismu
  3. toxiny ve formě živin – konzervační látky, pesticidy, hormony, alkohol atd.
  4. infekce – bakterie, plísně, viry a paraziti
  5. působení chemického charakteru

1. Endogenní toxiny – tvoří se přímo v organismu (odpady metabolického procesu) a snižují tak obrany schopnost celého organismu.

Masivní technologický pokrok, industrializace a zdokonalování technologií za poslední dobu postupně vedou k uvolňování obrovského množství toxických látek do našeho okolí. Tyto látky do nás dnes denně pronikají ze vzduchu, vody, krémů, barviv, jídla, zubních výplní apod.

Jakmile organismus přestává zvládat situaci, toxiny se začínají postupně ukládat v samotných orgánech a tím začínají narušovat jejich funkci, čímž zároveň vytváří vhodné prostředí pro rozmnožení toxických látek. Když se nahromadí, systémy organismu se přepnou do patologického režimu, jakýkoliv negativní vliv se v takovou chvíli může stát ohrožující a způsobit tak kolaps – tedy nemoc. Někdy tento proces probíhá pomalu a jednotlivé vazby se začnou rozpadat a dojde tak k omezení funkčnosti jednotlivých orgánů. Tyto změny mohou někdy nastat velmi rychle.

Jak lze poznat organismus zamořený toxiny?

Mezi hlavní příznaky patří:

• chronická únava a konstantní nedostatek energie
  • zhoršení mentální schopnosti
  • fyzická onemocnění při zvýšené hladině stresu
  • agresivnější reakce na působení chemikálií – alergie
  • vyrážky, akné, ekzémy a zarudnutí pokožky
  • časté nachlazení, bolesti v krku a ucpaný nos, častá rýma
  • časté bolesti hlavy – migrény
  • zapáchající dech
  • zhoršený stav kůže, nehtů, vlasů – ztráta vlasů, lámání nehtů atd.
  • zácpa nebo průjmy
  • bolesti kloubů a svalů
  • nervozita, nespavost a poruchy chuti k jídlu
  • tmavé kruhy pod očima a pytle pod očima

Dlouhodobé projevy těchto příznaků ještě nemusejí znamenat vážný problém. V takovém případě je dobré se nad tím zamyslet a udělat vše pro to, aby tento stav nevyústil do vážnější nemoci. Mnozí lidé začínají řešit problémy, až když začínají být opravdu vážné – v tu chvíli běží k lékaři a chtějí ten nejlepší, nejrychlejší a nejúčinnější lék. Jenže takový pacient si vezme lék, uleví se mu a po nějaké době se potíže opět vrátí, protože původní zdroj problému pacient neodstranil.

Není lepší všímat si náznaků našeho těla? Upravit životní styl tak, aby se minimalizovalo riziko vzniku následné nemoci? A co prevence?