ZLATÝ STAFYLOKOK (Staphylococcus aureus)

Způsobuje různá zánětlivá onemocnění krevního oběhu, kůže a dolních dýchacích cest. Ne příliš časté, ale známé jsou i záněty srdečního svalu nebo trávícího traktu způsobené tímto kokem. Rizika množení mikroorganismů – zlatého stafylokoka jsou způsobena oslabením organismu vlivem jiné nemoci. Například porušením sliznice či kůže, oslabená imunita, vystavení se nepříznivým vnějším či vnitřním podmínkám apod.

Mezi známé stafylokokové infekce patří:

• zánět potních žláz
  • ječné zrno
  • folikulitida – zánět vlasového váčku
  • furunkl – v ochlupených částech těla
  • zánět kůže – vřed
  • artritida, ostemyolitida – záněty svalů a kloubů
  • zánět srdečního svalu
  • zápal plic – stafylokoková pneumonie
  • celková sepse – otrava organismu

Zlatý stafylokok se vyznačuje velkou odolností. Jeho schopnost vytvářet rezistence na různé léky, zejména z řady antibiotik. Mnohdy si zvyká a nereaguje na léčbu tak, jak by bylo žádoucí.

Co je tedy vhodné udělat?

Když lékař předepíše antibiotika, je vhodné léčbu doplnit kvalitními probiotiky, která musí obsahovat i prebiotika, což je výživa pro živé bakterie probiotik a ty jsou potom schopné se ve střevě živit a také rozmnožit. Musí mít ideálně dvojité zapouzdření, aby udržely svoji životnost a přežily kyselost žaludku a dostaly se tam, kam mají. Dále je velmi důležité kontinuálně podporovat imunitní systém i dlouho po vyléčení. Kúra by měla trvat minimálně 4 měsíce. Umíme také podpořit a urychlit hojení ran, které je také velmi důležité. Při tom musíme být velmi opatrní, aby nedocházelo k infikaci hnisem.