Játra jsou jedním z největších a také nejdůležitějších orgánů lidského těla. Plní řadu nezbytných funkcí, na kterých je bezprostředně závislý celý organismus. Jsou uloženy v pravém podžebří a před mechanickým poškozením je chrání žebra. Zodpovídají téměř za všechny chemické procesy a metabolické funkce.

Infekční mononukleóza je infekční onemocnění způsobené speciálním virem, nejčastěji EBV a vzácněji cytomegalovirem. Zdroje nákazy je zdravý člověk – nosič viru a nebo nemocný člověk. Nejčastěji v mladém věku 15-24 let. Přenáší se slinami, společným jídlem i močí. Začátek je náhlý anebo pozvolný s bolestmi hlavy, v krku, bolesti svalů, únava a nechutenství. Bývá horečka typu angína, zvětšené uzliny krku a podčelistní krajiny. Zvětšení sleziny a poškození jaterní tkáně.

Cytomegalovirus – vir patřící do skupiny herpes virů – u lidí s oslabenou imunitou způsobuje infekce a zánětlivá onemocnění například kloubů a pohybového aparátu. Rovněž způsobuje zdravotní problémy u novorozenců. Osídluje oslabený orgán nebo extrémně zatížený orgán.

Virus Epstein-Barrové (EBV) – také nazývaný lidský herpesvirus, je jedním z nejčastějších virů u lidí. Je nejlépe známá jako příčina infekční mononukleózy (žlázovitá horečka). Je prokázáno, že infekce EBV je spojena s vyšším rizikem určitých autoimunitních onemocnění, zejména dernatomyozitida, systémový lupus erythematosus, revmatoidníartritida, Sjögrenův syndrom a roztroušená skleróza.

Strava – je třeba dbát na dostatečný příjem zeleniny, především mrkev, celer, pórek, ředkvičky, řepa, veškerá listová zelenina, ale také česnek, cibule nebo brokolice, citrony a hroznové víno, rozemletá lněná semínka a olej z nich nebo olej olivový. Důležitý je rovněž pitný režim. Naopak se pokuste vyhnout různým ochucovadlům, barvivům a konzervantům, které játra zbytečně zatěžují. Játrům rovněž neprospívá cukr a umělá sladidla, ztužené tuky a smažené pokrmy. Nevhodné je také přejídání a samozřejmě alkohol a stres.

Játra zkrátka fungují jako hlavní detoxikační orgán těla, a kromě toho zastávají i spoustu dalších nezbytných činností:

• zajišťující rovnováhu vnitřního prostředí
  • metabolismus (cukrů, bílkovin, tuků, aminokyselin)
  • termoregulační činnost (produkce tepla)
  • detoxikační – očistná funkce

Při infekční mononukleóze je třeba zajistit jejich funkci nasadit vhodnou terapii. Klidový režim, jaterní dieta, podpora regenerace jaterních buněk vitamíny. Vzhledem k virové etiologii se antibiotika nepodávají. Důležité je posílit imunitní systém a regenerovat buňky a nastavit vhodnou kúru, dle zdravotního stavu a věku klienta. Našim celostním přístupem dosahujeme velmi dobrých a rychlých výsledků.

Diagnostickým měřením jsme schopni odhalit výše uvedené viry a na rychlost dosažených výsledků, se můžete podívat dále, viz obrázek.

Před léčbou a po léčbě (Eliška, 16 let)

S dotazem a prosbou, zda bychom byli schopni pomoci, se na nás obrátil tatínek šestnáctileté Elišky, která se již 6 měsíců potýkala s typickými příznaky infekční mononukleózy. Únava, zvýšená teplota, pobolívání v krku. Eliška chvíli chodila do školy a po týdnu opět byla doma s tím, že se necítí dobře. Fyzická ani psychická zátěž nepřipadala v úvahu.

po absolvování léčebné kúry

Po konzultaci jsme nasadili šetrnou očistnou kúru na regeneraci jaterní tkáně a potřebnou dávku vitamínů a antioxidantů. Vzhledem k tomu, že jde o virovou infekci, je třeba pracovat i s imunitním systémem, tedy jeho posílení a pomoci tak tělu k jeho zvýšení obranyschopnosti proti virům. Výsledky se projevily velmi rychle a to během 14 dnů po nasazení kúry, jak můžete vidět na přiložených výsledcích z odběru krve. Vzhledem k tomu, že se jaterní hodnoty upravily velmi rychle bylo potřeba v kúře pokračovat i po jejich upravení minimálně 3 měsíce, aby došlo i k posílení imunitního systému a výsledky tak byly trvalé.