Typicky opakovaná nemocnost v dětském věku se objevuje nejčastěji s nástupem do mateřské školy (v září, říjnu) od věku 3 let, kdy krátce po nástupu, nejčastěji do 5 dnů, se objeví příznaky rýmy a kašle, často doprovázené teplotami. Následuje 1. návštěva lékaře a téměř pravidlem je nasazení antibiotik. Po týdnu je dítě v pořádku a po nástupu do školky se celý proces znovu opakuje i několikrát za sebou. Často jsou tyto infekce virové a na ně antibiotika neúčinkují. Následně je rodičům sděleno, že Vaše dítě má „oslabenou nebo sníženou imunitu“, často bez vyšetření hladiny imunoglobulinů nebo buněčné imunity a jen občas opravdu potvrzené patologickým nálezem těchto vyšetření, pokud jsou provedena.

Musím dodat, že i my jsme si tím to kolotočem prošli, a to syn nastoupil do školky až ve čtyřech letech. O to horší bylo, že již od tří let se syn Viktor potýkal s opakovanými laryngitidami, a to každý měsíc. V průběhu roku jsme byli donuceni danou situací volat pětkrát záchrannou službu, jelikož čípky na laryngitidu nebyly dostačující a musel dostat kortikoidy formou injekce. Kvůli těmto opakovaným stavům musel dýchat kortikoidy 3xdenně.

Dále tedy máme děti s opakovanými laryngitidami (záněty hrtanu), záněty středního ucha, záněty průdušek, nebo jen rýmou a opakovaným nálezem bakterie ve výtěru, přitom je dítě bez teploty. Všechny tyto stavy se mohou kombinovat i s alergiemi, astma bronchiale, zvětšenou nosní mandlí (adenoidní vegetací), chronicky zvětšenými krčními mandlemi.

Zvláštní skupinou jsou děti po prodělaných virových infekcích – plané neštovice (varicella), infekční mononukleóza (EB virus), které bývají minimálně dva měsíce po onemocnění náchylné k opakované nemocnosti.

Ve všech těchto případech Vám dokážeme výrazně pomoci. A to ne utlumením příznaků daných nemocí, ale především nalezením příčin jejich vzniku, a to pomocí diagnostického měření na základě biorezonance. Dále Vám pomůžeme posílit imunitní systém nejen dětí tak, aby dokázal sám bojovat proti těmto nemocem, ale díky tomu i daným nemocem předcházet.

A co vlastně imunita, imunitní systém neboli obranyschopnost organismu je?

Imunitní systém člověka je komplexní a velmi složitý systém, který se dynamicky vyvíjí především v prvních měsících po narození a jeho vývoj je ovlivňován po celý náš život. Součástí imunitního systému jsou orgány našeho těla, jako brzlík, slezina, kostní dřeň, uzliny a mízní cévy, které se prostřednictvím přirozené (vrozené) a získané (specifické) imunity podílejí na obranných = imunitních reakcích organismu.

Imunitu dělíme na část buněčnou (např. T a B lymfocyty, NK buňky) a část protilátkovou (např. imunoglobuliny). Obě ve spolupráci přímo zasahují proti bakteriím, virům nebo jiným patogenům. A vytvářejí nebo jsou součástí přirozené bariéry pro tyto patogeny na různých místech v těle – na kůži, sliznicích dýchacích cest, střeva nebo pochvy.

Podle posledních vědeckých poznatků klasické medicíny je pro správný rozvoj imunitního systému, stále důležitější a prakticky nezbytný vliv přijímané stravy bohaté na prebiotika a probiotika, polysacharidy, nenasycené mastných kyselin, vitaminy, enzymy, stopové látky.

A co naopak negativně ovlivňuje rozvoj imunitního systému:

• strava s nedostatkem polysacharidů, nenasycených mastných kyselin, vitaminů, enzymů, stopových látek a stravy bohaté na probiotické kultury
  • kalorická strava
  • stres
  • opakovaně podávaná antibiotika
  • nepřiměřená – přehnaná hygiena
  • izolace jedince od kolektivu

A to vše vede k omezení „trénování imunitního systému“ a k jeho „zlenivění“. Výsledkem je pak nejen opakovaná nemocnost jako taková, ale nárůst přehnaných reakcí proti zevním faktorům (např. potraviny, pyl) – alergie, ale i proti orgánům a tkáním samotného těla -autoimunitní onemocnění, nebo rozvoj nádorových onemocnění. Tam všude má vliv imunitní systém.

A jak můžeme pozitivně ovlivnit imunitní systém nejen u dětí?
  • odhalením příčiny vzniku
  • pestrou stravou
  • relativně lehce lze ovlivnit imunitní systém kvalitními potravinovými doplňky
  • dostatečným pohybem
  • udržením psychického zdraví
  • zdravým domácím a životním prostředím

Před léčbou a po léčbě (Viktorka, 13 let)

Velmi často se setkáváme s klienty, kdy rodiče řeší častou nemocnost u svých dětí různého věku. Kontaktují nás maminky, že si už nevědí s danou situací rady. Často slýcháme: „Už jsme vyzkoušeli všechno a nic nefunguje.“  Děkujeme paní Dvořákové, že nám dala možnost se podělit o své zkušenosti.

Paní Martina Dvořáková, maminka dcery Viktorky:

„Ráda bych se s Vámi podělila o velmi pozitivní výsledky týkající se mé třináctileté dcery, kterých jsme dosáhli během třech měsíců pod odborným dohledem centra SensiClinic.

Dcera Viktorka navštěvuje osmou třídu a již dlouho jsme se potýkali se zdravotními problémy. Dcera má velmi sníženou imunitu a mívá často horečky. V únoru 2019 jí propukla celiakie a s ní související nižší hladina železa, nyní i lékařsky potvrzeno, dále má zvětšená játra a lehce zvětšenou slezinu. Má 2x prodělanou mononukleózu v šesti letech a na podzim roku 2019. V prosinci 2019 opět viróza, nasezena antibiotika, jelikož se k tomu přidala ještě bolest ucha. Dcera do té doby trávila více času doma než ve škole a situace už byla zoufalá, chtěla jsem dceři pomoci, ale ono těch možností, jak daný problém řešit je spoustu, ale vy nevíte, co je ta správná cesta a v tu dobu jsem dostala doporučení a kontakt na paní Renatu Holubářovou, že má spoustu zkušeností a že by nám s daným problémem dokázala pomoci. Jelikož jsem doporučení dostala od mé dobré kamarádky, neváhala jsem. Po odborné konzultaci mi bylo jasné, že jsem na správném místě. Byla mi doporučena vhodná terapie, přímo na míru pro Viktorku, dle věku, lékařských zpráv a s ohledem na léky, které užívá a také na její zdravotní stav. Výsledky se dostavily celkem brzy, vzhledem k tomu, jak dlouho jsme danou situaci řešili. V polovině února, zhruba po dvou a půl měsících, doktorka dělala dceři kontrolní odběry a poslala Viktorku na ultrazvuk břicha. Játra byla v pořádku a výsledky z krve byly pro nás také velmi pozitivní, železo i ostatní hodnoty byly v normě.“